HTML

Chimochan blogja

Szeretném ajánlani ezt a blogot a barátaimnak, a családomnak és mindenkinek, akit esetleg érdekel.

Utolsó kommentek

  • Mildii: Kedves Chimochan! Erről a csodaszép kastélyról lehetne kérni fotókat? Nem arra gondolok amiket a n... (2009.11.06. 19:29) Fogaszat es egyebek
  • Gálné Erzsébet: Szia Ez nem semmi kaland volt nektek. Sikerült a nyomokat eltüntetni? Mi volt a fogorvosnál? Erről... (2009.10.14. 21:18)
  • Gálné Erzsébet: Szia A képen azt a helyet látjuk ahol most dolgoztok és éltek? Nagyon szép kastély! Kicsit sürübbe... (2009.08.13. 18:04)
  • Gálné Erzsébet: Szia Melinda Már régen nem írtál ide, én heti rendszerességgel nézegetem a blogodat. Mi van velete... (2009.06.29. 05:57)
  • Tru(e)Man: GRATULÁLOK! És sok boldogságot! Kíváncsian várom az esküvői képeket! :) (2009.01.28. 11:06) Mi ujasag nalunk?
  • Utolsó 20

Fifi

2008.11.27. 18:32 :: Chimochan

Lett egy uj csaladtagunk: Fifike. Teszek fel egy kepet rolunk, hogy Ti is lassatok. :D

Az autovasarlas erdekes dolog itt Irorszagban. (Ahogy sok mas dolog is az.)

Tulajdonkeppen az uzlet lebonyolitasahoz a veteli dijon kivul nem sok minden kell. Az autonak igazabol alig vannak papirjai, forgalmirol nem is beszelve. Van egy papiros, amit postan kuldenek ki a vevonek, de ugy kepzeljetek el mint egy A/4-es lapot, semmi mast. Ezen nagyjabol rajta vannak az auto adatai, illetve a tulajdonos neve es cime. A cim az megint erdekes dolog, ugyanis eddig meg semmi hivatalos nyilvantarto rendszert nem veltem felfedezni. Joforman ez ugy mukodik, hogy ha valahol elkerik a cimedet barmit mondhatsz ugyanis nem kell igazolnod semmifele hivatalos irattal. Kiveve a PPS szam megigenylesekor (ez a munkavallalashoz szukseges nyilvantartoi szam) illetve a bankszamla nyitasakor. (Ha bankszamlat nyitsz, eleg elvinni a PPS szamot tartalmazo levelet, amin rajta van a cim, a PPS szam igenylesekor meg a foberlod altal irt levellel kell igazolni a lakcimet, ami tulajdonkeppen egy barki altal hamisithato kezzel irt valami.) :)

Szoval tegnap vettunk egy autot. Mindossze az volt a hivatalos inteznivalo, hogy ennek az auto dokumentumanak nevezett papiron ki kellett toltenem a nevemet es a cimemet, amivel az elado igazolja, hogy eladta nekem az autot. Ezt a papirt o majd bekuldi valami hivatalba, a hivatal pedig nekem kipostaz egy ugyanilyen papirost, ami az en nevemet es cimemet tartalmazza majd, mint uj tulajdonos. Ezt nevezik itt atiratasnak. Es persze ingyenes. :)

Tehat lett egy autom.

A kovetkezo fontos inteznivalo a biztositas. Tulajdonkeppen a fontos tenyeket itt a szelvedon elhelyezett 3 pici papir plecsni jelzi (nem tudom minek nevezni oket): az egyiken latszik meddig van muszaki az auton, a masikon latszik meddig van befizetve az utado, a harmadikon pedig hogy van-e biztositas a kocsin. Itt a biztositas szemelyre szolo, tehat csak az vezetheti az autot, akinek van ra biztositasa. Mivel ertelemszeruen nekem nem volt, kotni kellett egyet. Bementem a varosba (Kinsalebe), ahol sikerult 1 darab biztositot fellelnem illetve tudtam, hogy lehet meg a postan vagy a bankfiokomban kotni. A biztositohoz bementem es kertem egy arajanlatot, amit delutanra igertek e-mailben. (Megjott: 990 euro evente.) A postat hanyagoltam, a banktol meg hazazavartak mondvan, hogy interneten kossem meg a biztositast, ugy olcsobb. Es valoban! Korulbelul 15 perc alatt sikerult vegigcsinalni a procedurat es mindossze evi 377 euroert mar van is matol elo biztositasom az autora. :D

Ezaltal a hivatalos ugintezes be is fejezodott.

Elarulom az auto arat is csak a kuriozum kedveert. 600 euro volt. Azaz nem sok. Az eleje torve volt, a motor azonban nem serult. 1.2 motorral a 130-at boven birja es feljon barmelyik kornyekbeli dombra 4-5 sebessegben. Mellesleg egy roman partol vettuk, akiknek en speciel orultem, mert a nyelv gyakorlasan kivul alkalmunk volt ket nagyon kedves embert megismerni. Az auto elotte egy lengye leanyzonal volt, ami megint pozitivum, mert az jelenti, hogy irek nemigen vezettek. Tekintve hogy az irek nem tudnak vezetni, ez csak jo lehet. :D

Tudom, hogy mas temat igertem, de gondoltam megosztom veletek a legfrisebb oromhireket. :)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://chimochan.blog.hu/api/trackback/id/tr77791850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Timi 2008.11.28. 08:13:07

Szép kocsi! Szép zöld... :-D
Jó hallani rólatok!

butky 2008.11.28. 15:33:52

én először azt hittem valami kutya. csak a végén fogtam fel, hogy az autó a fifike. Örülök hogy nektek összejönnek a dolgok. Csak így tovább! ;)
süti beállítások módosítása