HTML

Chimochan blogja

Szeretném ajánlani ezt a blogot a barátaimnak, a családomnak és mindenkinek, akit esetleg érdekel.

Utolsó kommentek

  • Mildii: Kedves Chimochan! Erről a csodaszép kastélyról lehetne kérni fotókat? Nem arra gondolok amiket a n... (2009.11.06. 19:29) Fogaszat es egyebek
  • Gálné Erzsébet: Szia Ez nem semmi kaland volt nektek. Sikerült a nyomokat eltüntetni? Mi volt a fogorvosnál? Erről... (2009.10.14. 21:18)
  • Gálné Erzsébet: Szia A képen azt a helyet látjuk ahol most dolgoztok és éltek? Nagyon szép kastély! Kicsit sürübbe... (2009.08.13. 18:04)
  • Gálné Erzsébet: Szia Melinda Már régen nem írtál ide, én heti rendszerességgel nézegetem a blogodat. Mi van velete... (2009.06.29. 05:57)
  • Tru(e)Man: GRATULÁLOK! És sok boldogságot! Kíváncsian várom az esküvői képeket! :) (2009.01.28. 11:06) Mi ujasag nalunk?
  • Utolsó 20

MÁV

2008.08.02. 20:36 :: Chimochan

Tegnap vonattal jöttem haza Oroszlányból, a cégtől. Tudjátok: eladtam az autómat. :D Jelen pillanatban a légszennyezés csökkentése, a környezetvédelem és a világbéke jegyében élem utolsó munkanapjaim. :D

Az Oroszlány-Tatabánya táv nem túl hosszú, vonattal 18 perc, busszal 40 körül van. Ráadásul számomra érthetetlen okok miatt ezen a távon az új piros, légkondis, tiszta, hangszigetelt, majdnem új vonatokat használják. Nem mintha Oroszlány nagyon pici város lenne, de véleményem szerény nem túl jelentős és a vasúti forgalmát nézve egészen elhanyagolható. Persze a busz ócska, csuklós, koszos kivénhedt darab és még a jegy ára is drágább. Tehát vonattal mentem haza.

Tudni kell, hogy az oroszlányi vasúti állomás egészen kihalt körülbelül 10 perccel a vonat érkezése előttig. Akkor sem gyűlik össze 10-20 embernél több és ezek között is van olyan, aki épp csak vár valakit. Pénztár ugyan van, de délután fél 6-kor már erősen zárva. Vonatjegyet tehát csak a vonaton lehet váltani, kemény 250 forintért a teljesárút. (A Tatabányától való távolság körülbelül 15-20 km.)

A kalauznak az első megállóig színét sem látni. Valamikor a 2. állomás előtt viszont megjelenik és elkéri a nemlétező jegyemet. Persze mondom nincs, így szeretném ha adna egyet. Elő is veszi a modern, kis digitális jegykiadó gépecskéjét (hová fejlődött a MÁV!), én meg kikotrok egy 200-ast a pénztárcámból és keresem a hozzávaló 50 forintot. Az ürge (középkorú, kedves mosolyú férfiember) felnéz a masinájából és mosolyogva megkérdezi, hogy valóban szükségem van-e a jegyre. Persze egyből tudom mire gondol, mert Viktorral év elején, ugyanezen a vasúti vonalon már egyszer eljátszottuk ugyanezt a jelenetet, egy ugyancsak kedves mosolyú, fiatal kalauzzal. Persze a pénzemnek én sem vagyok ellensége és lévén együttérző, megértő nőszemély (én is tudom milyen amikor kevés fizetésből kell megélni), azt mondom, nem kell a jegy. Erre a kalauz megkér adjak neki egy százast, hadd legyen több aprója. Adtam neki 150-et. Csupán azért mert nekem ennyi apróm volt, neki meg ettől talán picivel jobb napja lesz.

Igazság szerint nem háborodtam fel. Szomorúnak tartom azt, hogy itt tartunk. Érdekes módon a vonaton senki sem rendezett emiatt jelenetet, pedig hallottam hogy a kalauz több emberrel is eljátszotta a fenti párbeszédet.

Ez pusztán egy apróság volt a hétköznapjaimból. Tegnap óta viszont sokat jár ezen az eszem. Úgy érzem, hogy amíg ezeket az apró gondokat, problémákat sem tudjuk megoldani, addig nem is remélhetjük, hogy jobb lehet a helyzet Magyarországon. :(

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://chimochan.blog.hu/api/trackback/id/tr64597742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

butky · http://butky.blog.hu 2008.08.04. 00:53:02

Ezekkel még nincs is gond mert kis emberek kis pénzéről van szó. A gond feljebb kezdődik abban a pösti Duna parti épületben. Na meg Oroszlányon, ahol mossák a pénzt ;)
süti beállítások módosítása